Sunday, April 26, 2009

Jom Santai

Pertama:

Cikgu Kimia: Seman, tolong sebutkan formula bagi air?

Seman : H-I-J-K-L-M-N-O

Cikgu Kimia : siapa yang ajar kamu?

Seman : Cikgu la, kan cikgu yang ajar formula air H to O.

Kedua:

Hakim : Semasa kali terakhir saya jumpa kamu, bukankah saya dah cakap saya tak mahu tengok muka kamu lagi.?

Pesalah : Ya Yang Arif, itulah saya sudah pesan kepada polis, tapi mereka tak percaya.


Ketiga:

Seorang pengembara yang sedang berjalan berhenti pada seorang tua dan bertanya berapa lama lagi dia akan sampai ke kampung terdekat. Tetapi orang tua tersebut tidak menjawab dan pengembara meneruskan perjalanan. Dia mengagak orang tua itu mungkin pekak .

Belum pun jauh dia berjalan, dia terdengar ada orang memanggil.

Orang tua itu berkata “ia akan mengambil masa dalam 40 minit.”

Kenapa kamu tidak menjawab semasa saya tanya tadi? tanya pengembara itu.

Bagaimana saya boleh tahu selaju mana tuan mahu berjalan? Orang tua itu membalas.

Keempat:

Setiap malam sebelum tidur Azlan akan berdoa supaya Tumpat menjadi ibu negeri Kelantan.

Kenapa kamu minta Tumpat sebagai ibu negeri Kelantan? tanya ibunya

“Itu adalah jawapan yang saya berikan ketika peperiksaan Geografi” jawabnya dengan wajah slumber.

No comments: