Sunday, May 16, 2010

!!Selamat Hari Guru!!



Selamat Hari Guru kepada semua mualim dan mualimin yang berada seluruh pelusuk tanah air, terutamanya kepada guru tadika kemas saya. Cikgu Hasnah...semua guru2 di Sekolah Kebangsaan Ara Rendang, SMK Agama Nibong Tebal, pensyarah2 di IPG Perlis dan tidak dilupakan kepada semua rakan2 guru pelatih di IPG Perlis especially buat teman2  5PISMP Matematik dan semua guru pelatih IPG. 


Selain itu ucapan ini juga didedikasikan khas buat Mak dan Abah, walaupun mereka tidak bergelar guru di mata umum tetapi bagi saya mereka ialah guru saya yang tersangat istimewa dalam memberikan didikan kepada saya. Tanpa didikan dan kasih sayang mereka siapalah saya.


Hari guru untuk tahun ini secara peribadinya sangat istimewa bagi saya kerana saya telah merasai pengalaman menjadi guru semasa berpraktikum dan telah mempunyai anak murid. Walaupun hanya sebulan, tetapi tempoh itu amat bermakna kerana dalam dalam setiap detik berada dalam profesion perguruan begitu bernilai bagi saya terutamanya apabila mendengar panggilan "cikgu" dari murid-murid.


Semoga setiap hari dalam menjalani latihan perguruan ini akan lebih membakar semangat saya untuk bergelar sebagai seorang murabbi kelak. Insya-Allah..


2 comments:

satusoff said...

Selamat Hari Guru, Cikgu Zaher!
Semoga menjadi seorang guru dan murabbi kepada anak-anak muridmu..

Zaher said...

terima kasih Wan J...
insya-Allah....